Svamp!



Tror inte att jag har ätit svamp sedan jag lämnade Sverige? Över fem månader sedan med andra ord. Så idag fick det bli ändring på den saken. Åkte till affären och köpte svamp och andra godsaker. Till lunch lagade jag sedan en oerhört god philadelphiasås med svamp och pasta till det.
Har fått en del förfrågnar om receptet så här kommer det:

Philadelphiasås med svamp
2 pers.

280 g pasta
5 dl kantareller/champinjoner
0,5 st chili
salt och peppar
100 gram philadelphiaost
1,5 dl mjölk
80 g färsk spenat

- Koka pastan. Om kantarellerna är stora, dela dem en gång. Stek kantareller och chili i margarin, salta och peppra. Blanda och koka philadelphiaost, mjölk, salt och peppar i en kastrull. Rör ner kantareller och spenat. Servera såsen med kokt pasta.

Snabbt, busenkelt och galet gott :) Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: cissi

åh. jag gillar champinjoner. jag ÄLSKAR philadelphiaost. har du ett recept? ;D

2011-02-15 @ 21:37:20
Postat av: Sara

Cissi: Vem gör inte det? Ja men självklart, skickar det till dig så fort jag kommer hem från träningen senare ikväll :)

2011-02-16 @ 00:41:16
URL: http://sararagnvaldsson.blogg.se/
Postat av: Ditte

Åhh det såg supersmattigt ut. Har du något recept till såsen?

2011-02-16 @ 11:56:54
URL: http://nattstad.se/ditte
Postat av: Elin

ÅH VAD GOTT DET SER UT!

2011-02-17 @ 15:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0