I'm just saying: Oh My Gosh!

Efter en oerhört lång och allmänt kaotisk dag är jag nu hemma och det ska bli galet skönt att lägga sig i sängen och sova, ni anar inte.
Gick upp vid halv 8 imorse, halv 8 en lördag - Sara Ragnvaldsson, ja ni läste rätt. Tanken var nämligen att jag skulle träffa Elin i DC kl 10 för shopping och andra trevligheter. Men inte då, kl 10 i DC kunde jag ju glömma.. var någon komiker eller något annat tror jag som skulle uppträda idag så varenda metro var fullproppad med människor, och då menar jag verkligen fullproppad. Det var näst intill omöjligt att ta sig på ett tåg, och jag överdriver inte. Det tog närmare två timmar för mig att ta mig till DC och när jag väl var framme så dog min mobil (förvånande?). Efter många misslyckade försök med att få igång mobilen och kunna ringa Elin, några varv inne på Forever 21 och H&M letandes som en tok så ser jag Elin på andra sidan vägen, lycka!! Efter två timmars försening kunde vi äntligen umgås, shoppa och äta hamburgare på Hard Rock. Men här är inte äventyret över,  oh nej.
Vid halv 3 då Elin var tvungen att bege sig hem så tänkte jag ta metron till en bekant som bor här i DC som jag hade bestämt att jag skulle träffa strax efter kl 4. Men eftersom jag aldrig varit hos henne förut så tänkte jag att det var bra att vara i god tid med tanke på att jag lär virra omkring en stund innan jag hittar rätt hus. Men tror ni inte att alla tusentals människor var på väg hem då? Joho då minsann. Jag insåg därmed att det var kört att ta metron så ställde istället in mig på att jag hade en LÅNG promenad framför mig. Utan varken karta eller kompass begav jag mig ut på gatorna här i DC och försökte hitta till en metro station som ligger två stationer ifrån den jag var, för att sedan därifrån försöka ta mig till rätt addres. Och tro det eller ej men efter över två timmars promenad, två "ursäkta vet du hur jag tar mig dit?"-frågningar och inte en enda "oj, jag är helt fel och måste vända" så var jag framme. Stolt tjej!
Men nu är jag galet trött kan jag lova.. oj vad jag har gått, väntat, köat och trängts med folk idag, usch! Jag varnar alla för att ta metron en dag som denna.. Elin hörde av en gubbe att det på Twitter var det över 200 tusen anmälda till den här föreställningen eller var det nu var. Förstår ni? Över 200 tusen på bara twitter.. Helt galet! Inte undra på att det var helt omöjligt att ta sig fram via metro. Och till råga på allt var det även en massa Halloweenfirande i form av parader och liknande, samt någon demonstration inför valet tror jag. Trots att jag gick genom i princip hela DC (överdrift jag vet, men känns så) så såg jag inte en enda Apple Store så jag kunde köpa min Iphone 4, får se om jag kan försöka göra det imorgon istället. Hoppas!
Har dock inga kort från dagen, glömde helt av kameran i väskan mitt i allt kaos men ska försöka vara desto bättre imorgon, men först, en riktigt god nattsömn!

Kommentarer
Postat av: Helena

En hård dag med andra ord ;)

2010-11-01 @ 22:33:16
URL: http://heelenam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0